Press "Enter" to skip to content

Cyberpsycholog z pasją

Zapraszamy państwa do wzięcia udziału we wskazaniu osób, które w tym roku szczególnie zaangażowały się w działaniach z obszaru cyberpsychologii w swoich środowiskach. Będziemy chcieli te osoby uhonorować! Pokazać je światu! Prosimy o wskazanie nam prawdziwych Cyberpsychologów z pasją!

Każda z osób może uzyskać ten tytuł w dowolnym zbiorze z poniższych (lub nawet we wszystkich).

W zakresie:
1. Badań naukowych
2. Wiedzy technicznej
3. Wiedzy społecznej i klinicznej
4. Wsparcia cyberpsychologicznego
5. Popularyzacji cyberpsychologi
6. Wsparcie emocjonalne przy użyciu nowych technologii
7. Wykorzystywanie nowych technologii w psychoedukacji
9. Wykorzystywanie nowych technologii w profesjonalnym wsparciu psychologicznym
10. Propagowanie wiedzy o ludzkich aspektach technologii
11. Ostrzeganie przed słabościami ludzkimi w kontekście bezpieczeństwa cyfrowego
12. Wykorzystywanie zdobyczy nowych technologii do pomocy ludziom
13. Działania mające na celu przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu
14. Popularyzacja wykorzystywania nowych technologii w sposób etyczny i pozbawiony krzywdy ludzkiej
15. Działania mające na celu przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu

Nie wiesz, czy osoba, którą masz na myśli „pasuje” do zgłoszenia jako Cyberpsycholog z pasją? Skoro się zastanawiasz, to pewnie pasuje;) Tak, „papierek” cyberpsychologa ma może kilkadziesiąt osób w Polsce, dlatego poszukujemy osób, które działają w temacie, ale nie wymagamy formalnego wykształcenia ani w kierunku cyber, ani w kierunku psychologii, ani dowolnym połączeniu ich obu.

Przykłady osób, które warto zgłosić:
1. Naukowcy, którzy zbadali jakiś ciekawy temat związany z wpływem pomiędzy technologiami informacyjnymi, a ludźmi.
2. Terapeuci i psycholodzy, którzy świetnie sobie radzą z terapią on-line i nie boją się wykorzystywać nowych technologii w pracy z drugim człowiekiem
3. Osoby, które próbują otwierać cyberpsychologiczne ścieżki na technicznych konferencjach.
4. Osoby, które pomagają innym w problemach emocjonalnych dotyczących cyberprzestrzeni
5. Osoby, które udzielają wsparcia w momencie kryzysów związanych z incydentami komputerowymi, oszustwami itd.
6. Osoby, które otwarcie i publicznie mówią na tematy, związane z problemami, jakie człowiek w sieci napotyka
7. Osoby, które doradzają innym jak w sposób bezpieczny dla zdrowia psychicznego pracować zdalnie
8. Osoby, które wykorzystują najnowsze zdobycze kognitywistyki i psychologii poznawczej, aby dostosowywać produkty cyfrowe do potrzeb człowieka
9. Edukatorzy on-line, którzy mówią jak zadbać o swoje zdrowie psychiczne.
10. Specjaliści IT, którzy potrafią dostosować swoje produkty do specjalnych potrzeb psychofizycznych klientów
11. Specjaliści, którzy opowiadają, jak nowe technologie ułatwiają im życie w kontekście np niepełnosprawności czy neuroróżnorodności
12. Osoby, które prowadzą chaty zaufania, grupy wsparcia online, szkolenia psychologiczne, terapie i superwizje (w ramach wolontariatu czy pracy zawodowej w konkretnych organizacjach)
13. Osoby działające proaktywnie w miejscach pracy w celu poprawy komfortu pracowników zdalnych i pracownikach w biurze współpracujących z zespołami rozsianymi geograficznie
14. Osób, które prowadzą działania edukacyjne i społeczne w kontekście wykluczenia cyfrowego (zwłaszcza w przypadku osób starszych)
15. Osoby tworzące narzędzia cyfrowe, dostępne dla specjalistów z zakresu zdrowia psychicznego
16. Osoby, które w trakcie konferencji naukowych i technicznych poruszały w swoich wystąpieniach problematykę zdrowia psychicznego w cyberprzestrzeni, a także problemy związane z cyberpsychopatologiami, psychologicznym aspektem cyberprzestępstw
17. Osoby, które wspierają emocjonalnie w pracy czy hobby tych, którzy są techniczni i tworzą narzędzia i infrastrukturę dla innych
18. Osoby, które w trakcie pracy technicznej wspierają klienta również emocjonalnie
19. Psycholodzy, którzy są biegli w sprawach technicznych i potrafią pomóc np w przypadku cyberzagrożeń
20. Osoby, które dbają o młodzież, aby nie krzywdziła ludzi w sieci. Dają odpowiedni przykład i opisują jak nie szkodzić, oraz gdzie szukać pomocy w przypadku krzywdy.
21. Osoby, z którymi można rozmawiać na trudne tematy, zarówno technicznie jak i emocjonalnie – a ci wysłuchają i doradzą

Masz taką osobę w pracy? Może byłeś zadowolonym klientem takiej osoby? Ktoś ci pomógł? Od kogoś się czegoś ciekawego dowiedziałeś? Podziel się!

Pamiętaj, że formalne wykształcenie psychologiczne ani techniczne nie jest wymagane!

Zgłoszenia prosimy kierować pod adresem: https://forms.office.com/r/BnX34TcyiW

Zgłoszenia zbieramy DO KOŃCA ROKU.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *